�rhus GF +45 89386000
GF Logo Hovedsponor - GF Forsikring
HOVEDSPONSOR

�rhus GF har skrevet kontrakt med Dawid Nilsson og Mihail Petrovski.

�rhus GF henter to landsholdspillere.

�rhus GF har skrevet kontrakt med den 29-�rige polske landsholdspiller Dawid Nilsson og den 23-�rige makedonske landsholdsspiller Mihail Petrovski.

Dawid Nilsson er hentet til �rhus GF p� en tre-�rig kontrakt fra den spanske ligaklub Bidasoa Irun og Mihail Petrovski som kommer fra den rum�nske top�klub HCM Constanta er tilknyttet �rhus GF i de n�ste to �r.

�rhus GF Sportschef Claus Blem Jensen udtaler at det er med stolthed, at vi kan offentligg�re, at det er lykkedes os at hente Dawid Nilsson til �rhus GF p� en tre-�rig aftale. Dawid er polsk landholdsspiller, og har de seneste to s�soner spillet i den spanske ligaklub Bidasoa Irun. Her har han s�vel i Europa Cup�en som i den st�rke spanske liga v�ret en dominerende profil. 29-�rige Dawid Nilsson har tidligere spillet sammen med Vegard Samdahl og Robert Lechte i den svenske klub IFK Sk�vde. Vi har meget store forventninger til Dawid og hans engagement i �rhus GF

I stedet har vi skrevet kontrakt med den 23-�rige makedonske landsholdsspiller Mihail Petrovski, der var til pr�vetr�ning hos os i slutningen af juni. To tr�ningspas blev det til, og det var nok til at overbevise os om, at Mihail er en spiller med meget stort potentiale. Han er ikke f�rdigudviklet endnu, men vi er ret sikre p�, at han kan folde sit potentiale helt ud i l�bet af sine to �r i �rhus GF, og at han i den periode vil blive en spiller med stor publikumsappeal. Mihail kommer fra den rum�nske top�klub HCM Constanta og har tidligere spillet i den makedonske mesterklub Pelister Bitola. Selv ser han springet til �rhus GF som sin store chance for at udvikle sig yderligere og for at fast�holde sin plads p� det makedonske landshold.

P� stregspillerpladsen forst�rker vi os med russiske Dimitri Kuzelev, der skifter fra den tyske Bundesligaklub GWD Minden. Dimitri er tidligere OL-guldvinder med Rusland og har spillet i Bundesligaen siden 1998, hvor han gennem alle �rene har v�ret en af de mest fremtr�dende stregspillere. Dimitri Kuzelev bliver den f�rste russiske h�ndboldspiller p� h�jeste niveau i dansk herreh�ndbold, og vi gl�der os meget til at pr�sentere ham for de �rhusianske h�ndboldfans.

Derudover forts�tter Mikkel �ris Nielsen p� venstrefl�j. Mik�kel hjalp os i slutningen af sidste s�son, og det samarbejde var s� godt, at begge parter har �nsket at forts�tte. Endvidere f�r vi Christian Berges lillebror Marius Berge til �rhus. Marius er playmaker og bliver i f�rste omgang en del af vores tr�nings�gruppe med det m�l p� sigt at etablere sig p� 1. holdet.

Dermed har �rhus GF sin trup klar til den kommende s�son og den ser s�ledes ud:

M�lvogtere: Thomas Petersen, Robert Lechte

Venstre fl�j: Jacob Halle, Mikkel �ris Nielsen, Sturla Asgeirsson