Archive for juli, 2010

Århus gymnastik forening   1 comment

Posted at 8:54 am in Ikke kategoriseret

Ishockey og væddemål

Hvis du elsker at se på ishockey, kan du overveje at satse på kampe. Selv om selve spillet er relativt simpelt, er der mange forskellige typer af væddemål, som du kan indgå. I denne artikel vil vi se på Over/Under, Puck line og Futures-væddemål. Du finder også oplysninger om Money line-væddemål. Nedenfor er listet nogle almindelige måder at tjene penge på i ishockey.

Puck line-spil

Når du spiller på ishockeykampe, har du måske hørt om begrebet puck line betting. I lighed med point spread bets i andre sportsgrene er puck line betting en måde at forudsige et holds chance for at vinde en kamp på. Puck line er pointspredningen for en given kamp og er ofte ledsaget af en pris (også kaldet juice). Hvis du satser på vinderen, vinder du et bestemt beløb.

Ud over point spreadet er puck line-spil på ishockey populære blandt sportsfans. Det er en sammensmeltning af moneyline- og point spread-væddemål, hvor du placerer et væddemål på, hvilket hold der har størst sandsynlighed for at score flest mål. Med andre ord, hvis det hold, der scorer flest mål, vinder kampen, vil puck line være 1,5. Hvis det hold, der scorer færrest mål, er favorit, kan du tilsvarende satse på, at underdoggen vinder med et mål.

Over/Under-spil

Der er to måder at satse på ishockey på. Den ene måde er at vælge et hold og derefter placere dit væddemål på Over/Under. Når du skal forudsige, hvilket hold der vinder, skal du se kampen for at forudsige spillernes opstilling og den vindende strategi. Den anden måde er at satse på kampens resultat. På begge måder skal du forstå oddsene, før du placerer dit væddemål.

Du kan placere et over/under-spil på ishockeykampe ved at satse på det samlede antal mål, der bliver scoret i løbet af kampen. Uanset hvilket hold der scorer flest mål, vil over/under-spillet give gevinst. NHL-måletotalerne er typisk fire til seks mål. Den gennemsnitlige kamp kan have færre mål end over/under-spillet. Generelt er den samlede måltotal for ishockey 5,5 mål.

Futures-spil

Du kan placere futures-spil på ishockeykampe på flere begivenheder, herunder Stanley Cup. NHL har syv store priser, som kan placeres på alle hold, f.eks. Hart Trophy. Du kan også placere væddemål på specifikke personer. Du kan placere væddemål på, hvornår en spiller vil score, samt på begivenheder, såsom individuelle priser. Futures-spil på ishockey kan placeres når som helst, også under kampen. NHL-futuresmarkedet er normalt åbent lige efter den foregående sæson er slut. Derfor kan du lave dine væddemål tidligt for at få mest muligt ud af dine penge.

Du kan placere et futures-spil på afslutningen af den regulære sæson eller på Western Conference-mesterskabet. Futures-spil er meget svære at forudsige, men de kan give store gevinster, hvis du har ret. Du behøver ikke at risikere et stort beløb for at vinde, da du opnår en fortjeneste, uanset om holdet vinder eller taber. Det er en god strategi at placere et par futures-spil på forskellige kampe i løbet af sæsonen.

Money line-spil

Når du placerer et væddemål på ishockeykampe, undrer du dig måske over money line. Selv om det lyder nemt nok, indebærer denne type væddemål, at man satser på et holds odds for at vinde kampen. Resultatet af spillets money line er det samlede antal mål scoret af favoritholdet og underdoggen. Hvis en kamp f.eks. hedder "Detroit -1,5", og Flyers er favoritter med 2,5 mål, så vil et spil på 20 dollars på, at Detroit vinder, give en gevinst på 34 dollars på money line.

En anden type money line-spil indebærer, at man forudsiger udfaldet af en kamp baseret på pointspredningen. Et puck line-spil svarer til et run line-spil i baseball. Det tvinger favoritten til at vinde kampen med to mål eller mere, mens det tillader underdoggen at tabe. I ishockey er puck line altid +/-1,5 mål. Oddsene er altid til fordel for favoritten, men der er altid en risiko for, at underdogs vinder terræn.

Holdtendenser i ishockey

Hvis du er interesseret i NHL-hockey og væddemål, har du måske bemærket, at nogle hold konsekvent slår deres modstandere. Nogle hold taber ikke hjemme, mens andre har en fremragende rekord på udebane. Nogle hold er berygtede for at vinde back-to-back-kampe, mens andre trives bedst, når de hviler. NHL-holdtrends kan være vanskelige at følge, da de ændrer sig i løbet af sæsonen og med spillernes og trænernes præstationer. Et sådant eksempel er Toronto Maple Leafs, som har spillet ni kampe i træk uden en eneste hviledag. På trods af deres succes har de også tabt i disse ni kampe.

Det er også muligt at drage fordel af holdtrends i ishockey ved at vælge de rigtige hold. Det bedste sted at finde sådanne oplysninger er Betpack, som tilbyder daglige odds for dette bettingmarked. Selv om disse odds ikke nødvendigvis er rentable hver gang, kan de være meget nyttige til at lave lister og vælge de bedste hold at satse på. Det er vigtigt at huske, at NHL-bettings tendenser er baseret på en lille stikprøve og er ikke vejledende for det faktiske spil.