11 august 2004
Millionkontrakt til �rhus GF.
Af: MT
Forsikringsselskabet GF-FORSIKRING bliver �rhus GF�s nye hovedsponsor de n�ste 2� �r.

GF-FORSIKRING hovedsponsor for �rhus GF.

Navnesammenfald f�rte til sponsoraftale.

Kontakten blev skabt, da �rhus GF en dag kontaktede Carl Otto Johansen, der er formand for GF-FORSIKRING�s lokale forsikringsklub GF-�rhus. �rsagen til kontakten var, at mange mennesker, som ville i kontakt med Forsikringsklubben GF-�rhus fejlagtigt ringede til �rhus GF. �N�r vi nu allige-vel f�r foresp�rgsler p� forsikringer, synes vi liges� godt at vi kan f� noget positivt ud af navnesammenfaldet�, var h�ndboldklubbens indgang.

I f�rste omgang medf�rte kontakten, at GF-FORSIKRING fik nogle bandereklamer i �rhus Arena og senere var �n af hovedsponsorerne ved kampen mellem �rhus GF og Flensborg Handewitt.

Interessen var skabt og f�rte alts� til, at GF-FORSIKRING nu for alvor g�r ind i den �rhusianske h�ndboldverden. Vi forventer os meget af dette samarbejde, siger direkt�r Mogens Dreyer fra GF-FORSIKRING. Vi har allerede i et �rs tid v�ret med som partner i DHF og finder, at h�ndboldsporten og dens tilskuere falder helt i tr�d med vores m�lgruppe. Ud over navneligheden er der andre paralleller, der kendetegner os, siger Mogens Dreyer. �rhus GF og GF-FORSIKRING er begge virksomheder, der er inde i en positiv udvikling. �rhus GF�s m�l er at blive en betydelig faktor i den bedste herre-r�kke i h�ndbold, og GF-FORSIKRING�s m�l er at blive familiens Danmarks foretrukne forsikringsselskab.

Begge GF�ere er godt p� vej, og vi er overbeviste om, at vores samarbejde vil medvirke til endnu mere fremdrift i vores virksomheder.

GF-FORSIKRING er landsd�kkende med 67 Forsikringsklubber fordelt over hele landet, hvoraf GF-�rhus er den ene. Selskabet tegner alle typer privatforsikringer til meget konkurrencedygtige priser, og n�r det g�lder bilforsikring har vi et helt unikt produkt, som ingen andre forsikringsselskaber kan tilbyde: Vi betaler overskuddet tilbage til medlemmerne af vores forsikringsklubber. Sidste �r sendte vi hele 115 millioner kr. tilbage til medlemmerne.

Med den store og voksende interesse, der er for h�ndbold i hele det �stjyske omr�de, forventer vi med samarbejdet med �rhus GF ogs� en voksende interesse for vores forsikringer, forts�tter Mogens Dreyer.

Forsikringsklubben GF-�rhus flytter om kort tid til nye lokaler p� Harald Jensens Plads og vil i den kommende tid s�tte mange kr�fter ind p� at blive del af lokalsamfundet i �rhus. Vi har sat os det m�l at blive mere synlige i �rhusomr�det, siger Mogens Dreyer og det vil aftalen med �rhus GF helt sikkert v�re medvirkende til i de kommende �r.

Hos �rhus GF gl�der man sig meget til det nye samarbejde.

Direkt�r Henrik M. Jacobsen udtaler:

"Aftalen med GF-FORSIKRING manifesterer �rhus GF's f�rste egentlige hovedsponsoraftale. St�rrelsen af aftalen samt l�ngden af aftalen, hvor der i f�rste omgang skal samarbejdes i 2� �r, skaber et

fantastisk fundament for at realisere �rhus GF's strategi om at v�re placeret i den absolutte top af dansk herreh�ndbold. Aftalen tr�der i kraft samtidig med, at �rhus GF stiller med den st�rkeste spillertrup nogensinde.

Tilgang af fem nye spillere, herunder profilerne Toke Holst fra Team Tvis Holstebro og Bilal Suman tidligere Kolding og netop hjemk�bt fra Spanien, g�r, at der er noget af have ambitionerne i, og aftalen med GF-FORSIKRING vil muligg�re yderligere udvikling af s�vel organisation og om n�dvendigt yderligere spillerforst�rkninger. �rhus GF g�r i kraft af samarbejdet med GF-FORSIKRING ind i sin fjerde s�son bedre rustet end nogensinde f�r, det v�re sig s�vel sportsligt som �konomisk. �rhus GF ser frem til at udvikle samarbejdet med GF-FORSIKRING."

Selv om det i f�rste omgang er elitespillerne der f�r gl�de af den nye sponsoraftale, vil det ogs� smitte af p� ungdomsafdelingerne og bredden i �rhusiansk h�ndbold. GF-FORSIKRING vil gerne st�tte �rhus GF i at st�tte talentudvikling og ungdomsarbejde og Forsikringsklubben GF-�rhus har tilbudt, at der for hver forsikring der henvises fra �rhus GF betales et bel�b til ungdomsarbejdet og talentudviklingen i moderklubberne Brabrand, AGF H�ndbold, VRI og �rhus KFUM/Hasle. P� den m�de f�r rigtig mange gl�de af aftalen.

N�rmere oplysninger:

�rhus GF: