4 november 2004
Et brag af en topkamp
Af: Tina (fanklubben)

Ligaens absolutte tophold m�dtes p� en kold og m�rk efter�rsaften i en varm og lys Arena. Et tiltag fra AGF og �rhus GF�s side gjorde, at tilskuere som havde fulgt byens fodboldhold vinde over AAB p� stadion ved siden af, kunne komme ind i varmen og se en fantastisk h�ndboldkamp til nedsat pris. Og det var der heldigvis rigtigt mange der benyttede sig af. I alt 4.375, hovedsaligt �rhusianske tilh�ngere, fandt plads i Arenaen og s� en meget underholdende og ultra sp�ndende h�ndboldkamp.

Fra kampens start viste Kolding deres varem�rker til UG. Kontral�b og hurtige opgiverkast. �rhus GF var forberedt p� dette, men fik alligevel ikke etableret forsvaret hurtigt nok i mange tilf�lde, og m�tte se Koldingspillerne score p� mange fine chancer. Det lignede lidt en kamp, hvor Kolding ville tromle over de �rhusianske drenge, med �rhus GF ville det anderledes.

Opildnede af de mange entusiastiske tilskuere form�ede �rhus GF at h�nge i med n�b og kl�r. S� selvom Kolding havde overtaget igennem det meste af kampen, s� k�mpede �rhus GF som besatte og holdt stand.

I angrebet viste Jan Paulsen, at han nu er blevet sin skade kvit. Han spillede en fremragende kamp og blev holdets topscorer, sammen med Robert Gunnarsson (selvf�lgelig). Man kunne se, at Jan ville s�tte sine gamle holdkammerater fra Kolding p� plads. Med Jans 9 m�l var han en af de helt afg�rende faktorer for �rhus GF.

M�lmand Lars Juul startede lidt skidt og pr�sterede ikke mange redninger. Jonas Degnbol overtog og kom bedre fra det. Men s� i anden halvleg ville Lars Juul alts� ogs� lege med. Det gjorde han s� ved at parere flere straffekast og afslutninger fra Koldings angreb. Og da han i de allersidste minutter tog et straffekast fra Sebastian Seifert blev han aftenens helt i skysovs. Kort efter m�tte samme Sebastian Seifert igen lide et personligt nederlag, da han fik et r�dt kort for en tackling i hovedet p� Henrik Hansen. Dramaet var intakt.

Henrik Hansen fik ikke s� mange succesfulde afslutninger i angrebet, som han plejer, dertil var Koldings forsvar for st�rkt. Men Henrik k�mpede videre p� trods af mange h�rde tacklinger, s� selvom det ikke blev til mange m�l fra Henriks h�nd, s� markerede han sig i angrebet alligevel. Ogs� Kasper S�ndergaard og Torben Vinther spillede en flot kamp. Som sagt, s� var Koldings forsvar helt i top, s� det var sv�re betingelser for de �rhusianske skytter, men de fik alligevel hul p� forsvaret ved hj�lp af godt spil.

Forsvaret havde ogs� rigtigt godt styr p� �rhus GF�s stregspillere. De havde f�et l�st Roberts spil godt, s� det var nok derfor Erik Veje Rasmussen valgte at lade ham sidde ude i perioder af kampen. Men p� trods af det scorede Robert alligevel 9 m�l hvoraf de 7 var p� straffekast.

Mads Lind kom ogs� til fadet med 3 scoringer og Bilal Schumann fik ogs� scoret 2 gange mod sin gamle klub. Jesper Jensen scorede et vigtigt m�l sidst i kampen. Hos Kolding viste alle spillere storspil. I m�let har de 2 super gode m�lm�nd i Sindre Walstad og Anders Petersen og de pr�sterede en del flotte redninger, men kunne dog overlistes af de dygtige �rhusianere 37 gange. I angrebet var Bo Spellerberg helt i hopla i starten af kampen, og selvom det �rhusianske forsvar sled og sl�bte for at holde ham tilbage, s� var han meget dygtig til at udnytte sine chancer. I 2. halvleg overtog Sebastian Seifert rollen som langskytte. Kolding spillede meget af kampen med 2 stregspillere, og det voldte det �rhusianske problemer. De 2 Kolding fl�je Christian Hjermind og Boris Schnuchel kom ogs� til en del flotte afslutninger.

Men retf�rdigt (fristes man til at sige) endte kampen uafgjort. Retf�rdigheden l� i, at begge hold tog og gav med alt hvad de havde i sig, og begge hold havde fortjent at g� fra hallen med en sejr.

For �rhus GF betyder resultatet at vi stadig LIGGER NR. 1 og det kan de godt v�re utroligt stolte af.

i kan kun h�be, at den fantastiske stemning som de mange tusinde tilskuere var med til at skabe mod Kolding, ogs� skabes fremover. Det m� v�re et hint til begge klubber, at et s�dan samarbejde ikke skal v�re en enlig svale, s� begge byens hold kan f� den maksimale st�tte.

N�ste gang vi skal m�des og st�tte �rhus GF bliver s�ndag d. 14. nov. mod Team Helsinge, som kommer p� bes�g i Arenaen. S� vi h�ber p� et talst�rkt publikum der kan hj�lpe �rhus GF med at blive helt i toppen hvor de h�rer hjemme.

�rhus GF:
Jan Paulsen 9, Robert Gunnarsson 9 (7), Kasper S�ndergaard 6, Torben Vinther
5, Mads Lind 3, Bilal Schumann 2, Henrik Hansen 2, Jesper Jensen 1.

Kolding IF:
Boris Schnuchel 9, Sebastian Seifert 8 (3), Christian Hjermind 6, Jesper