10 november 2004
Ankeafg�relse i Aab-sagen
Af: Hans-Chr. Jacobsen, Dansk H�ndbold Forbund

DHF�s bestyrelse har p� sit ordin�re m�de den 8. november 2004 behandlet AaB H�ndbolds anke af den afg�relse, DHF�s Forretningsudvalg den 19. oktober 2004 har truffet i forbindelse med AaB H�ndbolds protest mod, at �rhus GF i HHL kamp nr. 115786 den 13. oktober 2004 anvendte den kontraktansatte tr�ner Erik Veje Rasmussen som spiller.

Bestyrelsen har truffet f�lgende afg�relse:

� AaB H�ndbolds anke afvises

� Kampens oprindelige resultat stadf�stes

� Forretningsudvalgets afg�relse af den 19. oktober 2004 stadf�stes, hvilket indeb�rer:

Den oprindelige protest fra AaB H�ndbold tages til f�lge, men resultatet af den oprindelige kamp stadf�stes, idet DHF finder, at �rhus GF har handlet i god tro, idet foreningen forinden brug af tr�ner Erik Veje Rasmussen som spiller, har s�gt r�d og vejledning i DHF�s administration, men her blev bekr�ftet i, at alle formelle krav var opfyldt.

Et mindretal i bestyrelsen fandt det dog ikke godtgjort, at anvendelsen af Erik Veje Rasmussen som spiller var ulovlig. Mindretallet st�ttede p� denne baggrund afg�relsen om, at kampens resultat skulle stadf�stes.

Det kan oplyses, at Forretningsudvalgets 4 medlemmer samt Divisionsforeningens repr�sentant i bestyrelsen ikke deltog i behandlingen af ovenn�vnte ankesag.

I sagsbehandlingen har indg�et f�lgende dokumenter:

� Protest fra AaB H�ndbold af den 18. oktober 2004

� Informationsbrev af den 28. juni 2001 til alle foreninger vedr. det nye kontraktreglement, J.nr. 2257-01

� Formular � Erkl�ring om l�nnede forhold for foreninger i 2.division eller h�jere (Fra DHF�s hjemmeside).

� Erkl�ring fra S�ri Haslund vedr. sagsbehandlingen i forbindelse med �rhus GF�s henvendelse til DHF�s administration.

� FU�s protestafg�relse J.nr. 3381-04 af den 20. oktober 2004.
� Brev af den 26. oktober 2004 fra �rhus GF vedr. sagen.
� Anke fra AaB H�ndbold af den 1. november 2004 over FU�s protestafg�relse.
� Brev fra �rhus GF`s med replik vedr. AaB H�ndbolds anke.

Bestyrelsens afg�relse kan jf. � 1.4 i Reglement for kontraktforeninger og spillerkontrakter appelleres til DHF�s Rets- og Voldgiftsudvalg inden 2 uger efter modtagelse af afg�relsen.

Dansk H�ndbold Forbund

Hans-Chr. Jacobsen