Århus gymnastik forening   1 comment

Posted at 8:54 am in Ikke kategoriseret

Aarhus GF står for Århus gymnastikforening, der har hjemmesiden AGF.

AGF er en århusiansk idrætsforening fra 1880, med ca. 3.500 medlemmer. Der er 7 forskellige afdelinger; Fodbold, Håndbold, Atletik, Gymnastik, Tennis, Svømning, Basketball og derudover tilhører idrætstilbuddene Idrætsskolen samt Hercules Sport også AGF. Endvidere er AGF en betydende aktionær i Århus Elite A/S, det tidligere AGF Kontraktfodbold A/S.

Mest kendt er dog AGF forbold. AGF professionel fodbold er en del af Århus Elite, rummer blandt andet herrefodboldhold, hvor førsteholdet rykkede ned fra superligaen i 2010, og spillede derfor i 1. division i sæsonen 2010/11. AGF vandt 1. division i og spiller derfor i superligaen fra sæsonen 2011/12. AGF er den klub i Danmark, der har spillet flest førsterækkekampe under DBU. De seneste mange år har resultaterne dog ikke levet op til fordums storhed, hvilket har medført en del interne stridigheder, hvilket igen har medført, at AGF har fået tilnavnet Galehuset. Fanfraktionen Galehuset har endda taget navnet til sig som en ironisk kommentar til deres uforbeholdne støtte til en klub i krise.

Derudover er AGF håndbold efterhånden også et kendt navn, der tilbyder hold for alle, ligemeget køn og alder. For mere information om dette kan man tjekke deres hjemmeside ud.

Written by admin on juli 9th, 2010

One Response to 'Århus gymnastik forening'

Subscribe to comments with RSS or TrackBack to 'Århus gymnastik forening'.

1. Hej. Dette er en kommentar.
    Hvis du vil slette en kommentar, skal du bare logge ind og se indlæggets kommentarer. Der har du mulighed for at redigere eller slette dem.

Hr WordPress

9 jul 10 at 08:54