�rhus GF +45 89386000
GF Logo
HOVEDSPONSOR
SPONSOR I �RHUS GF?

Mere godt end skidt i sidste testkamp

�rhus H�ndbolds sidste testkamp inden det g�r l�s i Jack & Jones Ligaen, eller retter, inden det g�r l�s i pokalturneringens 1/8 finale var torsdag aften i Hj�rring, hvor AaB H�ndbold tog godt imod �rhus H�ndbold i den anden tr�ningskamp mellem de to hold p� kort tid.

�rhus H�ndbold stillede op til kampen mod AaB H�ndbold med et noget skadesramt hold, idet Toke Holst, Michael Riis og Kasper Irming alle sad udenfor for at pleje deres sm�skader og Mads Lind stillede sm�skadet op til kampen.

Det �rhusianske hold kom rigtig godt fra start og viste i hele f�rste halvleg at der er masser af gode ting at tage med hjem fra tr�ningskampen mod det nordjyske tophold, forsvaret hos �rhus H�ndbold stod sammen som en fastt�mret enhed og gav gang p� gang AaB H�ndbold store problemer i deres etableret angrebsspil.

S� det skal nok vise sig i den kommende s�son at det nye �rhusianske forsvarsv�ben �3-2-1 forsvaret� bliver et vigtigt modtr�k overfor vore modstandere, i dag gav det dog ikke mange kontraangreb som resultat, men det har det tidligere vist sig at g�re, s� det skal nok ogs� komme til at g�re i den kommende s�son.

I angrebet viste Nikolaj Veje og Kim J�rgensen at de form�r kunsten at lave gennembrud, selv i det store forsvar hos AaB H�ndbold lykkes det flere gange dem at komme igennem og det var tydeligt at de begge to ligger op til en flot s�son og at det �rhusianske publikum har noget at gl�de sig til n�r s�sonen bliver fl�jet i gang.

Jakob Thoustrup viste igen at han i n�rmest blinde kan finde Mads Lind p� stregen og spillede flere gange Mads Lind helt fri foran m�lvogteren fra AaB H�ndbold hvorefter Mads Lind med lethed kunne scorer sikkert.

Unge Rasmus Nielsen viste igen at det er helt rigtigt set af �rhus H�ndbold at tilbyde ham en kontrakt efter et mere end vellykket tr�ningsophold hos klubben, Rasmus bliver bedre og bedre for hver kamp og skal nok komme til at give publikum valuta for deres indgangsbillet til NRGi Arena.

I anden halvleg m�tte det �rhusianske hold se AaB H�ndbold s�tte tempoet i vejret og de tr�tte spillere halsede efter de danske mestre i det meste af halvlegen, for mens der et stykke inde i 2. halvleg stadigv�k sad tre-fire friske spillere p� AaB H�ndbolds b�nk, s� havde �rhusianerne ikke meget frisk blod at sende ind p� banen.

Anden halvleg blev pr�get af alt for mange fejlafleveringer hos �rhus H�ndbold og da angrebsmaskinen hos AaB H�ndbold hele tiden havde friske kr�fter at s�tte ind, s� blev styrkeforholdet mellem de to hold for stort til at der blev den store sp�nding om hvem der ville vinde kampen, sp�rgsm�let var realt kun hvor stort AaB H�ndbold ville vinde kampen.

Kampens helt store oplevelse var dog �rhusianske Ronnie Vilstrup der satte 7 m�l ind bag de to m�lm�nd hos AaB H�ndbold, flere af disse m�l var m�l hvor Ronnie p� egen h�nd satte b�de forsvar og m�lmand skakmatte, Ronnie viste ogs� at Kasper Irming og Michael Riis at de ikke skal vide sig for sikre p� r�kkef�lgen af straffekastskytter n�r de kommer tilbage fra deres skadspause, for han satte begge sine to fors�g s� h�rdt og pr�cist ind bag m�lmanden, at AaB�s m�lmand d�rligt nok n�ede at opdage at Ronnie faktisk havde skudt f�r bolden bragede forbi ham og ind i netmaskerne bag ham.

N�ste opgave for �rhus H�ndbold er pokalturneringens 1/8 finale hvor �rhus H�ndbold m�der FIF K�benhavn der igen er tilbage i ligaen efter storklubben FCK H�ndbold lagde begge deres hold op, kampen giver en chance for at g� videre til 1/4 finalerne.

Hvor store chancerne er for at besejre det k�benhavnske hold er meget ukendte for folkene i �rhus H�ndbold, for viden om FIF K�benhavn som hold kan ligge p� et meget lille sted og p� papiret kan de stille med et rigtig st�rkt hold, men mon ikke den snu Erik Veje f�r gravet lidt videomateriale frem om FIF K�benhavn.

Pokalkampen mod FIF K�benhavn spilles p� udebane l�rdag den 3. september.

AaB H�ndbold - �rhus H�ndbold 30-23 (12-13)

�rhus H�ndbold:
Ronnie Vilstrup 7, Mads Lind 4, Nikolaj Veje 3, Rasmus Nielsen 3, Jannick Mazur 2, Kim J�rgensen 2, Jakob Thoustrup 1, Ole S�rensen 1.

CO-SPONSORER
STORSPONSORER